18 Aralık 2009 Cuma

Canınız Nasıl İstiyorsa Lüks Öyle Olacak


Luxyoury yani kısaca “canınız nasıl istiyorsa lüks öyle olacak” diye özetlenebilecek bu durum, klasik “en pahalı ve en iyi mallar lükstür” anlayışını değişime uğratacak. Lüks kavramı yalnızca belirli ürünleri tüketmek veya sahip olmakla sınırlı kalmayacak, kişisel benzersiz deneyimler gün geçtikçe daha fazla “lüks” olarak algılanacak. Örneğin New York'ta açılan Ace Hotel tüm mobilyaları bit pazarlarından ve eskici dükkanlarından toplanmış olmasına rağmen, yaşattığı benzersiz deneyimle bu yeni lüks kavramına iyi bir örnek oluşturuyor. Benzer şekilde yeni “lüks” ağırlıklı olarak, başarılar, yeni öyküler, insanlık ve çevre dostu yaklaşımlar, empati, yeni perspektifler, otantiklik, huzur, gizem ve benzeri kavramlar çevresinde şekillenecek.

2009 yılının bir diğer trendi ise Feedback 3.0, yani “Geribildirim 3.0” olarak adlandırılıyor. Trendwatching'e göre bu aynı zamanda “tam şeffaflığa” ulaşmak anlamına da geliyor. Firmaların tüketiciyi önemsemediği, onların görüşlerine değer vermediği dönemler epey geride kaldı.

Geribildirim dönemlerini üç aşamaya ayırabiliriz:

Geribildirim 1.0: Bu web'in ilk dönemlerine tekabül eden durumu anlatıyor. Müşteri yakınmaları ve şikâyetleri firmalara ulaşır, ama kimse bunları pek fazla ciddiye almaz, dinlemeye zahmet etmezdi.

Geribildirim 2.0: Bu, şu anda içinde bulunduğumuz dönemi işaret ediyor. Müşteriler dinleniyor, ne dedikleri anlaşılmaya çalışılıyor. Müşteri şikâyetlerine en sısa sürede cevap verilmeye, en kötü sorunlara çözüm bulunmaya çalışılıyor.

Geribildirim 3.0: Şimdi sözü edilen aşama ise sadece müşterilerin dinlendiği değil, firmaların da konuşmaya katıldığı, her müşteriye özel bir cevap verebildiği aşamayı gösteriyor. Önümüzdeki yıllarda tüketici görüşleriyle firma görüşlerinin birarada tartışıldığı, hem üretim, hem de tüketim tarafı için ortak bir zemin haline gelen Tripadvisor, Yelp, Bazaarvoice gibi web sitelerinin yaygınlaşması bekleniyor. Tabii bazı firmalar erken davranıp kendi tartışma ortamlarını de kendileri yaratabiliyorlar. Örneğin bilgisayar üreticisi Dell'in müşterileriyle fikir fırtınası yaptığı Dell Ideastorm veya Starbucks'ın gelecek için fikirleri tartıştırdığı My Starbucks Idea, firmaların kendilerine özel oluşturduğu Geribildirim 3.0 ortamlarından sadece ikisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder