18 Aralık 2009 Cuma

Modifiye Edilmiş Niş Ürünler


Nichetributes olarak adlandırılan ilk tüketici eğilimine göre, amaca yönelik olarak modifiye edilmiş niş ürünler yükselecek. Bu yeni niş yaratmaktan çok, var olan ürünlerin daha pratik hale getirilip spesifik tüketici gruplarının kullanımı için yeniden uyarlanması anlamına geliyor. Buna en çarpıcı örnek olarak “ipod eldivenleri” verilebilir. Soğuk havada dokunmatik ekranda işlem yapabilmek için başparmak ve işaret parmağı kesik ipod eldivenleri yanında, aynı parmakların uçlarına yine eldiveni çıkarmadan işlem yapmaya olanak veren özel metal çıkıntılar eklenmiş eldivenler bugünlerde hayli moda. Üstelik bu eldivenlerin fiyatları 15-20 doları da geçmiyor. Fiyat burada son derece önemli, çünkü en işlevsel ve pratik ürünleri bütçeleri zorlamayan, mümkün olan en düşük fiyattan tüketiciye sunmak önem kazanacak. Diğer yandan markalar açısından bu tür spesifik bir amaca ve ihtiyaca yönelik ürün tasarlamak tüketicilerin gözünde onlara önem verdiklerinin de önemli bir göstergesi olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder